Zigoma İmplant Nedir ?

Zigoma yani elmacık kemiği (Zygoma) implantları normal implantlar şeklinde ama onlardan çok daha uzun yapılmış olan implantlardır. Uzunlukları 35 ila 50 mm olmasındadır. Dünyada zygoma  implantları üreten 2-3 firma vardır.

Zigoma İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

Elmacık kemiği, zigoma implantları genellikle genel anestezi altında bazen de lokal anestezi ile yerleştirilir. Normal implant uygulamasına göre biraz daha zor bir uygulamadır. Hekimin mutlaka bir çene cerrahı olması bir komplikasyon sırasında önemlidir.

Zigoma İmplant Kimlere Yapılır ?

Zigoma elmacık kemiği implantları all on 4 tekniği uygulanamayacak kadar üst çenelerinde kemik erimesi olmuş hastalara yapılmaktadır.

Zigoma İmplant Sonrası Neler Yapılmalı ?

Zygoma elmacık kemiği implantı yapılmasından sonra normal implant uygulamasından sonra dikkat edilmesi gereken koşullar aynen uygulanır.

Hastaların verilen ilaçları düzenli kullanmaları ve birkaç gün sıcak yememeleri gerekir. Zygoma, elmacık kemiği implantı hastaların geçici protez dönemlerinde hiç bir koşulda sert besinler yememeleri gerekir. Hastalar mutlaka yumuşak diyetle beslenmelidirler. Bunun nedeni diş imlantlarına gelen yükün azaltılmasıdır. 3 ay sonra yapılan kalıcı protezlerde normal besin tüketimine başlayabilirler.

Diğer önemli nokta geçici protezlerde bir kırık oluşursa mutlaka hekimlerine gitmeleri gerekir. Kırık protezler implant kaybına neden olabilir.

Zigoma İmplantın Avantajları Nelerdir?

Zygoma implantının en büyük avantajı üst çene kemiği olmadığı için implant yapılamayan hastalara implant yapılabilmesidir. Kemik erimesi olan bu tip hastalarda uzun ve pahalı olan yeni kemik oluşturma işlemine gerek duyulmaz. Her hastada olan elmacık kemiklerine implantlar yerleştirilerek hastalara sabit ve hızlı protezler yapılabilir. Diğer bir avantajı ise üst çenelerinden kaza ve kanser gibi hastalıklar sonunda çenesi çıkartılmış hastalara da güvenle yapılabilmeleridir.

Zigoma İmplant Tedavi Fiyatları nedir?

Zygoma elmacık kemiği implantları normal implantlara göre daha pahalı bir tekniktir.