Dental İmplant Nedir ?

Titanyumdan yapılmış diş kökü şeklindeki vidalara diş implantı denir. Titanyum kemikle kaynaşma özelliği olan bir metaldir. Kemikle kaynaşma özelliği tesadüfen bulunmuştur.

Dental İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

Dental implant tedavisi yapılması planlanan hastanın, öncelikle klinik muayenesi yapılır. Kemik miktarını görmek için panoramik röntgen dediğimiz çene röntgeni çekilir. Eğer 3 boyutlu görüntüye gerek duyulursa volumetrik dental tomografi (VDT) çekilir. Hastanın yeterli kemiği varsa lokal anestezi altında implantlar çene kemiğine yerleştirilirler. İmplant kalitesine göre değişmekle beraber 1.5 – 2 ay sonra hastanın kalıcı dişleri yapılır.

Dental İmplant Kimlere Yapılır ?

Dental implantlar çenesinde yeterli kemiği olan sağlıklı hemen herkese yapılabilir.  Bazı hastalıkları olanlara dental implant yapılmamalıdır. Bu hastalıklar;

• Sistemik hastalığı olan hastalar
  • Kontrolsüz diyabet hastaları
  • Hemoglobin A1c değeri 7’nin üstünde olan hastalara
  • Aşırı sigara içenler
  • Bifosfonat ( zometa gibi) kullanan hastalar
  • Bağışıklık sistemi baskılanmış veya immünosupressif ilaç kullananlar.

Çenesinde Yeterli Kemiği Olmayan Hastalara İmplant Yapılabilir mi?

Çenesinde yetersiz kemiği olan hastalara kemik oluşturarak implant yapılabilir. Kemik oluşumu için 4 ila 6 aylık bir süre beklemek gerekir. Bu teknikler şunlardır.

1. (YKR) Yönlendirilmiş kemik rejenerasyonu
  2. Otojen blok kemik greftleri
  3. Box ( kutu ) tekniği
  4. Sinüs yükseltme operasyonları
    • Açık sinüs yükseltme operasyonu
    • Kapalı sinüs yükseltme operasyonu
  5. Kemik genişletme ( bone splinting) operasyonu
  6. Alveolar distraksiyon
  7. Sinir lateralizasyonu tekniği

(YKR) Yönlendirilmiş Kemik Rejenerasyonu Nedir?

Yönlendirilmiş Kemik Rejenerasyonun da banka kemiği dediğimiz sığır, domuz, kadavra’dan hazırlanmış kemikler kullanılır. Bu kemiklerle hastanın kendi kemiği ve  Trombosittez Zengin Fibrin ( PRF ) karıştırılabilir. Kemik oluşturulacak bu bölgeye uygulanır. Bu kemiğin üstü onu  çadır gibi örtecek membran dediğimiz madde ile örtülür. Membranın vazifesi konulan kemik greftinin vücut tarafından erimesine engel  olmaktır.

Box Tekniği Nedir, Kimlere Yapılır ?

Box tekniği kendi kendine eriyen plakalar ile kemik oluşturulmak istenen  alanın kalıba alınması ve bu boşluğunda kemik greftleri ile doldurulması esasına dayanır. Bu teknikte hem implant hemde kemik grefti aynı anda uygulanabilir. Pahalı ama başarı oranı yüksek bir uygulamadır.

Dental İmplant Sonrası Neler Yapılmalı ?

Her cerrahi işlem gibi implant cerrahisi sonrasın da da hastaların 2-3 gün işlem bölgelerinde şişlik oluşabilir. Ağrı, ağrı kesicilerin kullanıldığı durumlarda hemen hiç oluşmaz. Hastaların bir kaç gün sıcak olmayan yumuşak gıdalar tüketmesi, ağızlarını çok çalkalayıp tükürmemeleri, buz kompres uygulamaları çoğunlukla yeterli olabilmektedir.

Dental İmplant’ın Avantajları Nelerdir?

Diş implantları bize doğal dişlerimize en yakın tedavi seçeneğidir. Çoğunlukla hastalar implant ve doğal dişler arasında herhangi bir  fark hissetmezler. İmplantların diğer önemli faydası da çene kemiklerinin dişsiz kalması  durumunda erimesinin engellenmesidir.

Dental İmplantların Hepsi Aynımıdır ?

Dental implantlar titanyum alaşım dediğimiz metal çubuklardan üretilirler.  Görünüşleri birbirlerine çok benzer. Aynı görünümde olmalarına karşın kaliteleri ve başarı oranları farklıdır.

Hepsi Aynı Kalitede Midir?

Dental implantların hepsi aynı kalitede değildir. Dünyada 600’ün üzerinde implant üreticisi vardır. Bu markalardan bir kısmı araştırmalara ve yeniliklere yatırım yaparken bazı firmalar diğer firmaların yaptıklarını kopyalayarak üretim yapmaktadırlar. Kaliteli implantların başarı oranı kalitesiz olanlara göre çok daha yüksektir. Hastaların hekimlerine hangi implant markasını kullandığını sorması gerekir. Mutlaka dental implant uygulamasından sonra yapılan implantın markası, boyu, çapı ve tipini almaları ilerde bu implantlar ile ilgili bir sorun çıktığında faydalı olacaktır. Diğer karşılaşılan bir sorun ise implant firmasının bir süre sonra ortadan kaybolmasıdır. Bu nedenle köklü firmaların implantları tercih edilmelidir.

Dental İmplant Fiyatları

Dental implant fiyatları marka ve kaliteye göre değişiklik gösterir. Dental implant fiyatlarını ;

• Yapan hekimin tecrübe ve bilgisi
  • Yapılan kliniğin koşulları
  • Kullanılan implantın marka ve kalitesi
  • Yapılan işlemin zorluğuna bağlı olarak değişmektedir.